Algemene Voorwaarden Geschillencommissie Uiterlijke Verzorging Artikel 1. Definities 

In deze Algemene Voorwaarden wordt verstaan onder: 

Ondernemer: 

HBA: ANBOS: 

ANKO: ProVoet: Consument: 

Overeenkomst: 

Uiterlijke verzorgingsbranche: Kappersbedrijf: Schoonheidsverzorgingsbedrijf: 

Voetverzorgingsbedrijf: 

Geschillencommissie: Branchecodes 

de natuurlijke of rechtspersoon die geregistreerd is bij zowel het HBA als bij de Stichting Geschillencommissie Consumentenzaken, zich al dan niet georganiseerd heeft via een van de brancheorganisaties ANBOS, ANKO of ProVoet, en actief is in de uiterlijke verzorgingsbranche; Hoofdbedrijfschap Ambachten te Zoetermeer Algemene Nederlandse Brancheorganisatie Schoonheidsverzorging te Utrecht; 

Koninklijke Algemene Nederlandse Kappersorganisatie te Huizen; 

Landelijke Organisatie voor de Voetverzorger/Pedicure ‘ProVoet’ te Veenendaal; 

de natuurlijke persoon die, anders dan in de uitoefening van zijn beroep of bedrijf, gebruik maakt van de diensten van een aangesloten ondernemer in de uiterlijke verzorgingsbranche; 

de overeenkomst voor een behandeling en/of levering van producten, op het gebied van de uiterlijke verzorging;; 

het kappersbedrijf, schoonheidsverzorgingsbedrijf of voetverzorgingsbedrijf; 

het bedrijf van het knippen of anderszins behandelen van het hoofdhaar; 

het bedrijf van het verrichten van behandelingen die gericht zijn op de verzorging van de huid en het uiterlijk van mensen uit schoonheidsoogpunt; 

het bedrijf van het verrichten van handelingen die gericht zijn op de verzorging van de voet, voethuid en nagels, mede uit oogpunt van voorkoming van voetklachten; 

de Geschillencommissie Uiterlijke Verzorging, Bordewijklaan 46, Postbus 90600, 2509 LP Den Haag; 

De codes van het kappersbedrijf, schoonheidsverzorgingbedrijf of voetverzorgingbedrijf, respectievelijk de ‘Code van de kapper’, ‘Code van de voetverzorger’ en ‘Code van de schoonheidsspecialist’ 

Artikel 2. Toepasselijkheid 

Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op de totstandkoming en uitvoering van alle overeenkomsten in de uiterlijke verzorgingsbranche tussen de ondernemer en de consument. 

Artikel 3. Totstandkoming van de overeenkomst 

1. De overeenkomst komt tot stand nadat de consument gevraagd heeft om een behandeling en de ondernemer aangegeven heeft die behandeling uit te zullen voeren. 

2. Voorafgaand aan of bij de aanvang van elke behandeling of reeks behandelingen dient 

de ondernemer de consument te informeren over de ter zake geldende prijs. Bij een 

reeks behandelingen zal de afgesproken prijs niet tussentijds worden verhoogd. 

3. De annuleringsvoorwaarden, voor zover van toepassing, worden kenbaar gemaakt aan 

de klant voordat de overeenkomst tot stand komt. 

4. In geval de consument wegens overmacht verhinderd is de gemaakte afspraak na te 

komen, kunnen geen kosten in rekening worden gebracht. 

Artikel 4. Verplichtingen van de ondernemer 

1. Deondernemerstaatervoorindatdedoorhemverrichtewerkzaamhedenbeantwoorden aan de overeenkomst en worden uitgevoerd met goed en zorgvuldig vakmanschap en met gebruikmaking van deugdelijke materialen en middelen. 

2. Deondernemerlichtdeconsumentinoverdeaardenomvangvandebehandeling,dein redelijkheid te verwachten resultaten en de mogelijke risico’s verbonden aan de behandeling. De ondernemer vraagt de consument naar informatie die relevant is om de behandeling goed uit te kunnen voeren. 

3. Deondernemerwordtgeachttewerkenvolgensdegeldendewet-enregelgevingen stand der techniek, zoals deze onder andere zijn neerslag vindt in de ter zake geldende branchecodes uitgegeven door het HBA. 

4. Deondernemerzalgeenhandelingverrichtendiebuitenzijnberoepscompetentiesvalt. Dit kan betekenen dat hij in bepaalde gevallen van behandeling afziet. 

Artikel 5. Verplichtingen van de consument 

1. De consument dient de ondernemer voor het aangaan van de overeenkomst op de hoogte te stellen in het geval van eventuele specifieke wensen. 

2. De consument heeft de plicht alle door de ondernemer gevraagde en noodzakelijke informatie te verstrekken die deze voor een goede uitvoering van de overeenkomst nodig heeft. 

Artikel 6. Betaling 

1. Betalingen aan de ondernemer dienen contant met een in Nederland algemeen geaccepteerd betaalmiddel te geschieden. 

2. Bij een reeks behandelingen kan de ondernemer de consument verplichten tot een vooruitbetaling van maximaal vijftig procent van de totale behandelsom. Het resterende deel van behandelsom zal na voltooiing van de reeks behandelingen in rekening worden gebracht. 

Artikel 7. Aansprakelijkheid 

1. De ondernemer is tegenover de consument aansprakelijk voor schade die het gevolg is van een tekortkoming die aan de ondernemer of een persoon in zijn dienst dan wel stagiaire is toe te rekenen. 

2. De consument is tegenover de ondernemer aansprakelijk voor door de ondernemer geleden schade die door een aan de consument toerekenbare tekortkoming is veroorzaakt. 

Artikel 8. Klachten 

1. Het verdient sterke aanbeveling tekortkomingen per ommegaande na het ontdekken of kunnen ontdekken daarvan schriftelijk dan wel elektronisch bij de ondernemer in te dienen. Te lang wachten met klagen kan nadelige gevolgen hebben voor de bewijspositie van de consument. 

2. De ondernemer dient klachten afdoende te onderzoeken. De ondernemer zal eventuele tekortkomingen zo mogelijk herstellen binnen een redelijke termijn, tenzij zulks in verband met de omstandigheden niet van hem kan worden gevergd. 

3. Als de klacht niet in onderling overleg naar tevredenheid kan worden opgelost, ontstaat een geschil dat kan worden voorgelegd aan de Geschillencommissie. 

Artikel 9. Geschillenregeling 

1. Geschillen tussen consument en ondernemer over totstandkoming of de uitvoering van de overeenkomsten, kunnen zowel door de consument als door de ondernemer aanhangig worden gemaakt bij de Geschillencommissie (www.degeschillencommissie.nl). 

2. Een geschil wordt door de Geschillencommissie slechts in behandeling genomen, indien de consument zijn klacht eerst bij de ondernemer heeft ingediend. 

3. Nadat de klacht bij de ondernemer is ingediend, moet het geschil uiterlijk drie maanden na het ontstaan daarvan bij de Geschillencommissie aanhangig worden gemaakt. 

4. Wanneer de consument een geschil aanhangig maakt bij de Geschillencommissie, is de ondernemer aan deze keuze gebonden. Indien de ondernemer een geschil aanhangig wil maken bij de Geschillencommissie, moet hij de consument vragen zich binnen vijf weken uit te spreken of hij daarmee akkoord gaat. De ondernemer dient daarbij aan te kondigen dat hij zich na het verstrijken van de voornoemde termijn vrij zal achten het geschil bij de rechter aanhangig te maken. 

5. De Geschillencommissie doet uitspraak met inachtneming van de bepalingen van het voor haar geldende reglement. De beslissingen van de Geschillencommissie geschieden krachtens dat reglement bij wege van bindend advies. Het reglement wordt desgevraagd toegezonden. Voor de behandeling van een geschil is een vergoeding verschuldigd. 

6. Uitsluitend de rechter dan wel de hierboven genoemde Geschillencommissie is bevoegd van geschillen kennis te nemen. 

Artikel 10. Nakomingsgarantie 

1. ANBOS, ANKO en ProVoet staan garant voor de nakoming van de bindende adviezen met betrekking tot hun leden, tenzij het lid besluit het bindend advies binnen twee 

  

maanden na de verzending ervan, ter toetsing aan de rechter voor te leggen. De garantstelling herleeft, indien het bindend advies na toetsing door de rechter in stand is gebleven en het vonnis waaruit dit blijkt, in kracht van gewijsde is gegaan. 

2. De garantstelling aan de consument is beperkt tot een maximumbedrag van € 7.500 per bindend advies. Voor het meerdere wordt een consument aangeboden zijn vordering aan ANBOS, ANKO of Provoet over te dragen, waarna deze organisatie op eigen naam de betaling daarvan in recht zal vragen ter voldoening aan de consument. 

3. ANBOS, ANKO en ProVoet verschaffen geen nakomingsgarantie indien, voordat ten behoeve van het in behandeling nemen van het geschil door de consument is voldaan aan de daartoe bepaalde formele innamevereisten: betaling klachtengeld, retournering ingevuld en ondertekend vragenformulier en eventuele depotstorting, van één van de volgende situaties sprake is: 

- aan het lid is surseance van betaling verleend; 

- het lid is failliet verklaard; 

- de bedrijfsactiviteiten zijn feitelijk beëindigd. Bepalend voor deze situatie is de datum 

waarop de bedrijfsbeëindiging in het Handelsregister van de Kamer van Koophandel is ingeschreven of een eerdere datum, waarvan de ANBOS, ANKO of ProVoet aannemelijk kan maken dat de bedrijfsactiviteiten feitelijk zijn beëindigd. 

Artikel 11. Wijzigingen 

ANBOS, ANKO en ProVoet zullen deze algemene voorwaarden slechts wijzigen in overleg met de Consumentenbond. 

Artikel 12. Afwijkingen 

Individuele afwijkingen van deze Algemene Voorwaarden, met inbegrip van individuele aanvullingen, moeten schriftelijk dan wel elektronisch tussen de ondernemer en consument worden vastgelegd. Afwijkingen zijn alleen mogelijk indien deze in het voordeel van de consument zijn.

Contact 

 

        06-23045430

info@haarwerkenbykristel.nl

 declareren mogelijk 

 

U hoeft zich geen zorgen te maken over declareren dat kan ik voor u regelen.

Onze locatie

 

Eeckelbosstraat 12

5051 SM

te Goirle

 

 Huis of ziekenhuis bezoek is mogelijk.

Openingstijden

 

    

U kunt mij bereiken van

MAANDAG tot en met VRIJDAG.

 u heeft  de mogelijkheid een afspraak in te plannen binnen 5 dagen.